Hoe kan een winkelier het hoofd boven water houden?

red de winkelEen dag na de vergadering van de commissie Ruimte op 23 januari 2013 presenteerde Prof. Cor Molenaar zijn nieuwe boek. In “Red de winkel” legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en Internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang. Het klassieke businessmodel van winkels moet hiervoor wel op de schop, anders komt de klant nooit centraal te staan.

Tijdens de geanimeerde presentatie van ruim een half uur geeft Cor Molenaar een mooi exposé van het huidige winkelen.  Aan de orde komen o.a. het nieuwe koopgedrag van de consument, de invloed van tablets en smartphones, de verandering van het winkelgebied, de opkomst van kleinere winkels met meer beleving, de integratie van winkels en Internet, terminaltafels in winkels, de artikelen die niet meer in de winkel aanwezig hoeven te zijn, verkopers met tablets en het Internet als de basis van het koopgedrag. Verplichte kost voor de Bussumse ondernemers zou ik zeggen.
Klik hier voor de volledige presentatie. (bijna 35 minuten!) 

Dit bericht werd geplaatst in Compact centrum, Concurrentie Internet, Leegstand en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s