Tijdelijke winkel: Ideaal om concept uit te proberen.

De Lunchclub in Arnhem

Het is een win-winsituatie, vindt Michael Post, eigenaar van restaurant de Lunchclub in Arnhem. De vastgoedjongens zijn blij dat het pand niet leeg staat en de ondernemer kan goedkoop zijn handel aan de man brengen.

In zijn restaurant worden ambachtelijke stroopwafels gebakken. Post greep zijn kans toen steeds meer winkelruimte in het stadscentrum leeg bleef. ‘Waar je vroeger 600 tot 1200 euro per vierkante meter betaalde,  kon je nu onderhandelen over de huur.’ Hij vond een plek om zijn stroopwafels te verkopen. Om van de tijdelijke zaak een succes te maken, was meer nodig dan een wafelijzer en een kassa. De zaak werd netjes aangekleed en ja, dat kost wat, maar lang niet zoveel als een heel nieuwe inrichting. Post ziet de pop up-winkel (tijdelijke winkel) als de ideale manier om een concept uit te proberen. ‘Als jonge ondernemers hun verstand goed gebruiken kunnen ze een product aan de man brengen, en als het aanslaat kunnen ze het verder uitrollen.’ Zelf is hij voorzitter van de ondernemersvereniging Jansplaats. Over het concept van de pop ups wordt veel gesproken. Je ziet het meer gebeuren, zegt hij. ‘Kledingjongens kopen grote partijen in en bieden de spullen voor bodemprijzen aan. Het is beter dan de rolluiken naar beneden.’

Dit bericht werd geplaatst in Bewinkeling, Compact centrum, Leegstand en getagged met . Maak dit favoriet permalink.