Aanpassen om te overleven is nu meer zaak dan ooit!

Cor Molenaar heeft een interessant artikel geschreven over de (waarschijnlijke) komst van  Amazon.com naar Nederland.

De effecten hiervan moeten zeker niet onderschat worden door retailers, noch door e-retailers en gemeentes (nog meer leegstand).

Door het prijsniveau van Amazon.com zal er ook een druk ontstaan op de prijzen in de retail. Dit kan leiden tot een verdere daling van het rendement van winkels. De kans op “Showrooming” wordt steeds groter.

Bestbuy, de grootste Amerikaanse elektronica e-tailer, ondervindt hier veel hinder van in Amerika: kijken bij Bestbuy en direct online kopen met je smartphone bij Amazon.com die significant 8% goedkoper is.  Bestbuy heeft nog niet het antwoord, dus heeft het besloten om maar veel winkels te sluiten en een agressieve online strategie te gaan voeren. Echter hiermee wordt Amazon.com aangevallen op haar sterkste wapen, de online verkoop. Dit gebeurt in Amerika dus zal dit zeker gebeuren in Nederland. Een verandering in het retaillandschap wordt hiermee versneld! Dit zal direct gevolgen hebben voor de fysieke retail, en dus het grotere winkelaanbod.

Grotere leegstand en verpaupering in winkelgebieden kunnen dan het directe gevolg zijn!

Lees het hele artikel.

Dit bericht werd geplaatst in Compact centrum, Concurrentie Internet, Krantenartikel en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s